Kurumsal Kimlik Nedir ?

Herkes, bir iş yerinde hangi tarayıcıların, kelime işlemcilerin, e-tabloların, e-posta ve sohbet uygulamalarının kullanıldığını biliyor demi. Yıllar önce bir bilgisayarı kullanmaya ilk başladığınızda belki de kafa karıştırıcıydılar, ancak şimdi bunlar çalışmalarınızın ayrılmaz bir parçasıdır. Belgeleri düzenlemek için Word’ün yerine Google Belgeler’i, Web’e gözatmak için Chrome yerine Safari’yi veya açtıysanız ilk önce kaybettiğinizi hissedebilirsiniz ancak genel olarak yolunuzu biliyorsunuzdur. Sonuçta, zaten web tarayıcılarını ve kelime işlemcilerini anlıyorsunuz demektir.Ancak, onlara ilk dalış yaptığınızda inanılmaz derecede kafa karıştırıcı olabilecek bir dizi işletme uygulaması vardır. Geçişte bunlardan haberdar olursunuz, iş makalelerinde bahsedilenleri görürsünüz ve kısaltmalarını bulmaca üzerinde bulacaksınız: CRM, ERM, CMS, SCM ve daha fazlası. Bu üç harfli uygulamalar oldukça kafa karıştırıcı gelebilir.
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), satış ya da hizmetle alakalı olarak, bir şirketin müşterileri ile olan etkileşimlerinin tüm yönüdür. Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesi, en yaygın olarak bir iş-müşteri ilişkisini (B2C) tanımlamak için kullanılırken, CRM de iş dünyasından (B2B) ilişkileri yönetmek için kullanılır. CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), satış ya da hizmetle alakalı olarak, bir şirketin müşterileri ile olan etkileşimlerinin tüm yönüdür. Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesi, en yaygın olarak bir iş-müşteri ilişkisini (B2C) tanımlamak için kullanılırken, CRM de iş dünyasından (B2B) ilişkileri yönetmek için kullanılır.


Logo tasarımı ve slogan bir kurumsal kimliğin oluşumundaki en önemli iki öğedir. Tüketicinin bir markayla ilgili ilk dikkatini çeken öğe o markanın logosudur. Ardından okuduğu slogan. Sadece birkaç kelimeden oluşan bir slogan, markanın yaptığı iş ve sundukları hakkında pek çok ipucuverebilir. Bu nedenle hayli önemlidir.

Kurumsal renkler ve fontlar bir markanın gölgesi gibidir, markayı olduğuher yerde takip eder. Kurumsal web-siteleri, resmi evraklar, zarflar, kartvizitler, dosyalar vb. her yerde onların izi ve yansımaları mutlaka vardır, bu nedenle seçerken çok dikkat edilmesi gerekir. Her kurumsal renk mutlaka belli bir fikri temsil ediyor olmalıdır. Kurumsal renkler bir nevi müşterilerinize vermek istediğiniz mesajların, duyguların sembolü olmalıdır. Pozitif duygular uyandırmalı, ürünlerinizi satın almayayönlendirmelidir.

Bir kurumsal kimlik kitabı, markanın kurumsal kimliğinin klavuzudur. Bu nedenle son derece önemlidir. Kitaba bakan yabancı biri, markanızın kurumsal kimliğinin nasıl kullanılması gerektiğini kolayca anlamalıdır. Kurumsal kimliğin net olması kadar, korunması da önemlidir. Sürekliliğin sağlanması için de tüm altın kurallar bu kitabın içinde yer alır. Kullanılmasıgereken renkler, asla kullanılmaması gereken renkler fontlar vb.

Bir kartvizit, kurumsal bir mini sunum özelliği taşır. Bir kartvizit bir kişi veya firmayla ilgili karşı tarafın ihtiyaç duyabileceği tüm bilgileri taşır. Geçmiş yıllarda kartvizitler sadece dikdörtgen ve belli standartlarda üretilirken, günümüzde önemli bir reklam aracıdır. Şekli, rengi, kağıdınkalınlığı, tasarımın orjinalliği henüz markanızla yeni tanışmış birine pekçok fikir verip, pek çok mesaj geçirebilir.

Antetli kağıtlar, kurumsal kimliğinizi destekleyen belgelerden biridir. Firmanızın tüm kurumsal bilgilerinin de üzerinde basılı olarak yer aldığı kağıtlardır. Mevcut ve potansiyel müşterilerinizle paylaştığınız her türlü yazılı belgede antetli kağıt, antetli zarflar, dosyalar kullanılması; kurumsal kimliğinizin, tarzınızın karşı tarafa yansımasında önemli rol oynar.

Kurumsal kimlik öğeleri 4-5 madde ile sınırlı değildir. Her markanın kendi ihtiyacına göre çoğaltılabilir. Önemli olan markaların, ihtiyaçlarını doğru belirlemesi ve marka hayatının her alanında kurumsal kimlik kitabının klavuzluğunda ilerlemesidir. Aksi halde tüketicinin zihninde markanızlailgili net bir fikir değil, kafası karışık bir kimlik yer alır.

anıcılar firmanız için online müşterilerdir. Reklamlarınızın başarılı olması için 5 unsur vardır.

  • Muhasebe dökümanları (Sürekli form, Fatura, İrsaliye, Makbuz).
  • Şirket giyim kuralları
  • E-mail tasarımı
  • Araç tasarımları
  • Bina cephesi giydirme.
  • Gazete, dergi, gibi tanıtım materyalleri tasarım kuralları
  • Promosyon malzemeleri
  • Takvim